Proiect

by

Acesta este Domul din Milano:

milano-domul-din-milano_030[1]
Tema proiectului este masurarea cladirilor, copacilor, si a altor lucruri inalte. Masurarea inaltimii lui (a cladirii propriu-zise, fara turnulete) se poate face in doua moduri, dupa parerea mea.

Prima metoda este sa estimam inaltimea unui om (unul care sta langa cladire), sa masuram ce inaltimea au cladirea si omul in poza si sa facem un raport.

Sa zicem ca o e inaltimea omului in poza, c e inaltimea cladirii in poza, O e inaltimea reala a omului, pe care o estimam, iar C e inaltimea cladirii in realitate.

Raportul dintre inaltimea reala a cladirii si inaltimea reala a omului este acelasi cu raportul dintre inaltimea din poza a cladirii si inaltimea din poza a omului. Pe o, c si O le calculam sau le estimam, ca sa il putem afla pe C din raportul c/o=C/O

proiect 2Aici am masurat in paint si cladirii ii corespunde numarul 851, iar omului ii corespunde numarul 27 (nu se stie despre ce unitate de masura e vorba, dar nici nu conteaza, deoarece ceea ce ne intereseaza pe noi este raportul).

Omul are cam 1,75 m, asta este inaltimea medie, dupa parerea mea. Acum, ca i-am aflat pe c, o si O ii putem inlocui in raportul nostru.

851/27=C/1,75 m

31,5=C/1,75 m

C=51,125 m

A doua metoda este total diferita. Am folosit 3ds maxul, ul program pt grafica 3d pe calculator, si am facut astfel:

Am pus poza cu domul in fundal, dupa care am facut un paralelipiped, pe care apoi l-am dapartat de „privitor”(adica de la apropierea de 0 m) la 100 m. 100 m este distanta estimativa de la cel care a facut fotografia pana la dom. Apoi am marit acel paralelipiped pana cand a capatat inaltimea domului (am facut asta numai pt inaltime, restul dimensiunilor sunt la intamplare). Programul mi-a spus inaltimea paralelipipedului care este aproape egala cu a domului (deoarece este la aceeasi distanta de ochii privitorului ca domul, repet) si…voila! Paralelipipedul are o inaltime de 49,50 m. Daca faceti media cu rezultatul anterior o sa iasa aproximativ 50,3 m.

proiect 3

Just a note: De fapt, nu la asta se foloseste 3ds maxul. Se foloseste pt creearea de obiecte 3d. Pe blogul meu am pus cateva lucruri facute de mine.

Un răspuns to “Proiect”

  1. Marcelina Popa Says:

    Foarte interesant!😛 Poate cauta cineva si cateva date despre Domul din Milano, pe internet.

    Eu am gasiti imaginea postata de tine aici, la dimensiuni mai mari: http://fratele.files.wordpress.com/2009/07/milano-domul-din-milano_030.jpg .

Lasă un răspuns

